Utile clienţi
Facturare:
A. Centralizator HCL-uri de aprobare preturi de livrare a energiei termice in Mun.Dr.Tr.Severin
centralizator HCL tarife
1- HCL 140 din 15 10 2015
2- HCL 2 din 07 01 2016
11. Hcl 318 din 31 10 2022
-HCL 226/28.07.2017 privind cuantumul tarifelor aferente prestării unor servicii conexe activităţii desfăşurate de S.P.A.E.T.
B. Ce servicii facturăm:
În baza contractelor de furnizare a energiei termice, respectiv a convenţiilor individuale de facturare încheiate cu utilizatorii de energie termică, SPAET facturează consumul de energie termică, la preţurile fixate prin HCL.
De asemenea, pentru nerespectarea termenelor de achitare a facturilor de energie termică, SPAET percepe majorări de întârziere egale cu nivelul dobânzii de referinţă.
Pe lângă activitatea de bază, SPAET desfăşoară şi activităti conexe pentru care emite facturi în baza HCL 226/28.07.2017, şi anume:
a. Deconectare, sigilare respectiv reconectare calorifere de la sistemul centralizat de furnizare energie termică;
b. emitere avize necesare obţinerii autorizaţiei de construire etc.
C. Calcul consum de energie termică:
a) În cazul contractelor de furnizare energie termică:
Consumul de energie termică, la nivelul unui branşament, se calculează lunar ca diferenţă de indecşi citiţi de pe contorul de energie termică montat la nivelul branşamentului. Toate informaţiile legate de: serie contor, serviciul furnizat şi facturat, intervale de citire, zile furnizare, indecşi consum, consum de energie termică convertit în Gcal, punctul de consum sunt afişate pe factura de consum, la rubrica Anexă de calcul.
În cazul nefuncţionării contorului de energie termică de la nivelul branşamentului, se aplică procedura de calcul aprobată la nivelul SPAET şi transmisă utilizatorilor de energie termică, in conformitate cu legislaţia în vigoare.
b) În cazul convenţiilor de facturare individuală:
Pentru consumatorii de energie termică care au încheiat convenţii de facturare individuală, SPAET emite facturi în baza consumurilor de energie termică transmise de titularii de contracte de furnizare energie termică ai condominiului din care fac parte consumatorii cu convenţii de facturare individuală.
Menţionăm, pe această cale, că nu SPAET calculează consumul de energie termică în cazul consumatorilor cu convenţii de facturare individuală.
Menţionăm pe această cale următoarele aspecte:
-convenţiile de facturare individuală sunt anexe la contractul de furnizare energie termică. Astfel, în cazul asociaţiilor de proprietari/locatari, se încheie contract de furnizare energie termică cu asociaţia de proprietari, iar cu fiecare proprietar de apartament/spaţiu din cadrul fiecărui imobil individualizat printr-un barnşament unic din cadrul asociaţiei ( bloc sau scară de bloc sau tronson) se încheie convenţie individuală de facturare. SPAET va calcula consumul de energie termică de la nivelul fiecărui branşament conform pct. 3.a), asociaţia de proprietari/locatari va distribui consumul de la branşament pe fiecare apartament în parte care a încheiat convenţie individuală de factuare, va transmite aceste date la SPAET, iar firma va emite facturi individuale pe fiecare apartament.
D. Modalitate calcul majorări de întârziere:
Conform art.18 din contractul de furnizare a energiei termice: “Neachitarea de către utilizator/consumator a facturii emise de furnizor în termen de 30 zile de la data scadenţei sau a sumelor rezultate din regularizare la termenele prevăzute atrage penalităţi de întârziere, după cum urmează:
a) penalităţi egale cu nivelul dobânzii datorate pentru neplata la termen a obligaţiilor bugetare, stabilite conform reglementărilor legale în vigoare;
b) penalităţile datorate începând cu prima zi după data scadenţei;
c) valoarea totală a penalităţilor nu poate depăşi cuantumul debitului şi se constituie venit al furnizorului. “
E. Factura de consum energie termică poate fi contestată în maxim 10 zile de la primirea ei. Pe factura primită prin casierii SPAET, se trece data primirii, numele persoanei care primeşte factura, semnătura şi, în cazul agenţilor economici respectiv asociaţiilor de proprietari, ştampila. Refuzul primirii facturii nu este justificat atâta timp cât fiecare utilizator în parte are dreptul să transmită către SPAET o formulare scrisă şi pertinentă din care să rezulte motivul nemulţumirii cu privire la c/v facturii de energie termică. Nu se fac observaţii pe factură. Încălcarea acestor prevederi implică măsuri rapide din partea furnizorului- sistarea furnizării energiei termice pe branşamentul în cauză până la soluţionarea legală a litigiului.
(descarca aici->doc2-1model de contestare factura)
F. Plata facturilor de energie termică se poate face la casierii-încasatori ai SPAET, la casieria centrală SPAET din locaţia N.Iorga nr.1 sau prin bănci cu transfer în contul deschis la Trezorerie şi înscris pe factură. SPAET dezvoltă în momentul de faţă noi metode de încasare care vor fi aduse la cunosţinţa tuturor consumatorilor.