Debransare/Reconectare

B. Rebranşare/debranşare pentru imobile individualizate prin barnsament unic respectiv deconectări/reconectări în cazul locaţiilor din spaţiile condominice

Toată documentaţia se depune în intervalul 01 aprilie-15 septembrie  al fiecărui an la Registratura SPAET din str.I.C.Bratianu nr. 11 A, în zilele lucrătoare, în intervalul orar 8.30-14.00, fiindu-i alocată un număr de înregistrare care constituie dovada depunerii actelor.

Deconectarea respectiv debranşare se efectuează numai de către operatorul care are şi calitatea de furnizor de energie termică, în termen de maxim 45 de zile de la data solicitării, după verificarea documentelor care dovedesc îndeplinirea condiţiilor impuse de lege. Reconectarea respectiv rebranşarea se efectuează numai de către operatorul care are şi calitatea de furnizor de energie termică, doar în cazul în care se face dovada în scris că solcitantul în cauză nu înregistrează datorii faţă de SPAET.

SPAET nu va lua în considerare deconectările/reconectările /debranşările/rebranşările făcute de alte societăţi sau persoane fizice;

INFORMARE:
Conform Regulamentului cadru nr.91/20017, art.249, litera g, emis de Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi publice (publicat în Monitorul Oficial 350 bis din 23 mai 2007), utilizatorii de energie termică au următoarele obligaţii:
“Să nu modifice instalaţiile de încălzire centrală aferente unui imobil condominial decât în baza unei documentaţii tehnice care reconsideră ansamblul instalaţiilor termice aprobată de către furnizor, conform legislaţiei în vigoare. Desfiinţarea instalaţiilor generale de aerisire este strict interzisă în absenţa unei hotărâria asociaţiei de proprietari/locatari, iar operatorul nu răspunde contractual în aceste cazuri.”

Documente/demersuri necesare pentru debranşare/rebranşare respectiv deconectare/reconectare :

a) Debranşarea definitivă cu sau fără reziliere de contract, titularul de contract va depune:
– în cazul abonaţilor casnici respectiv a agenţilor economici/bugetari/instituiţii publice, titularul de contract va depune o cerere pentru debranşare definitivă şi reziliere contract. (descarcă aici->doc3-3 cerere debranşare). Obligatoriu trebuie să fie cu plata la zi.
– În cazul scărilor de bloc/bloc/tronsoane delimitate printr-un branşament:
o reprezentanţii legali ai asociaţiei de proprietari/locatari în cauză, trebuie să depună o cerere pentru debranşare definitivă /şi reziliere contract de furnizare energie termică (dacă se debranşează toată asociaţia) (descarcă aici->doc3-3 cerere debranşare).
o Obligatoriu trebuie să fie cu plata la zi pentru scara de bloc/bloc/tronson pentru care se solicită debranşarea.
o Proces-verbal al Adunării generale a asociaţiei de proprietari/locatari din care să rezulte că toţi proprietarii/locatarii sunt de acord şi solicită debranşarea definitivă de la sistemul centralizat de termoficare /şi rezilierea contractului de furnizare energie termică (dacă se debranşează toată asociaţia).
o Toate convenţiile de facturare individuală încheiate cu propr./locatarii/agentii ec. de pe scara de bloc în cauza, se reziliează automat.

b) Rebranşarea unui imobil sau a unei scări de bloc: proprietarul imobilului/reprezentanţii legali ai asociaţiei de proprietari pentru care se solicită rebranşarea va face o solicitare scrisă către SPAET în vederea aprobării rebranşării. (descarcă aici->doc3-4 cerere rebranşare). În funcţie de rezultatul analizei făcută de SPAET, solicitantul va fi informat cu privire la actele pe care trebuie să le depună în vederea rebranşării.

c) Reconectarea unui apartament la reţeaua de alimentare cu energie termică se realizează la solicitarea scrisă, cu acordul titularului de contract.
Documente necesare:
– cererea de reconectare (descarcă aici->doc3-5 cerere reconectare):
– copie proces-verbal de deconectare anterior;
– copie BI/CI proprietar/proprietari;
– numărul de telefon al solicitantului pentru a putea fi contactat de reprezentanţii SPAET;
d) Deconectarea unui apartament dintr-un condominiu (scară de bloc/bloc/ tronson individualizat(ă) printr-un branşament) se poate executa doar în afara sezonului de încălzire, începând cu data de 01 aprilie, prin depunerea actelor necesare, până în data de 31 august. Actele necesare sunt:
– cerere de deconectare apartament (descarca aici->doc3-6 cerere deconectare);
– copie BI/CI proprietar/proprietari;
– copie act de proprietate asupra imobilului în cauză;
– împuternicire/delegat(dacă proprietarul/proprietarii nu pot să se prezinte la SPAET);
– copie după Cod unic de înregistrare fiscală pentru agenţi ec., PFA etc;
– acordul asociaţiei de proprietari/locatari, emis în baza hotărârii Adunării generale pentru debranşare cât şi faţă de intenţia de realizare a unui sistem de căldură individual;
– acordul în original al vecinilor, atât pe orizontală cât şi pe verticală( descarcă aici->doc3-7 anexa1 acord vecini) ;
– acordul de acces la sistemul de distribuţie gaze naturale ;
– adeverinţă întocmită de asociaţia de proprietari/locatari care atestă că proprietarul de apartament nu are restanţe la funizorul de energie termică.